📢 Merhaba!

Sayfama Hoş Geldiniz

Bu sayfada öğrencilerimizle yaptığımız etkinlikleri takip edebilir,

Robotik Kodlama ve STEM ile ilgili birçok bilgilere ulaşabilirsiniz. 😊


ETKİNLİKLERİMİZ

👇

Bilgisayarsız (Unplugged) Kodlama

   

Bilgisayarsız (Unplugged) Kodlama Nedir?

Bilgisayarsız (unplugged) kodlama çeşitli kart oyunları ve fiziksel etkinlikler yardımı ile çocuklara kodlama eğitimi vermekte olan teknikler bütünüdür. Hayatımızın her alanında var olan yazılımın temel seviyede okul öncesi ve ilköğretimde gösterilmesi için birçok yöntem kullanılabilir. Bunlardan biri de bilgisayar olmadan yapılabilen kodlama etkinlikleridir. 

Bilgisayarsız (Unplugged) Kodlama Aktiviteleri İçin Materyal Seçimi Nasıl Olmalıdır?     

Bilgisayarsız kodlama aktiviteleri için materyal seçimi, çocukların yaşlarına, ilgi alanlarına ve daha önceki kodlama deneyimlerine göre değişmektedir. Örneğin, okul öncesi dönemde çocuklar için daha oyun tabanlı aktiviteler için düzenekler, bloklar, vb. gibi malzemeler tercih edilebilirken, daha yüksek yaş grupları için daha karmaşık aktiviteler için robotlar, elektronik parçalar, vb. gibi malzemeler tercih edilebilir. Ayrıca, çocukların ilgi alanlarına göre de materyal seçimi yapılabilir. Örneğin, müzik tutkunu çocuklar için müzik aletleri ile yapılabilecek aktiviteler düşünülebilir. Bu sayede çocukların daha iştahla katılacağı aktiviteler düzenlenmiş olur.

Bilgisayarsız kodlama aktiviteleri çeşitleri ya da türleri var mıdır?     

Bilgisayarsız kodlama aktiviteleri, çocukların yaşlarına, ilgi alanlarına ve daha önceki kodlama deneyimlerine göre çeşitlilik göstermektedir. Bu aktivitelerin bazı örnekleri şunlardır:

  • Okul öncesi dönemde çocuklar için düzenekler, bloklar, vb. gibi malzemeler ile yapılabilecek aktiviteler
  • Daha yüksek yaş grupları için robotlar, elektronik parçalar, vb. gibi malzemeler ile yapılabilecek aktiviteler
  • Müzik tutkunu çocuklar için müzik aletleri ile yapılabilecek aktiviteler
  • Resim tutkunu çocuklar için boyama, kesme-yapıştırma gibi aktiviteler
  • Farklı branşlarda tutku olan çocuklar için ilgilerine göre aktiviteler düzenlenebilir (örneğin, doğa tutkunu bir çocuk için bahçe düzenleme, tübitak etkinlikleri gibi aktiviteler düşünülebilir)

Bu sayede çocukların kodlama becerilerini geliştirirken aynı zamanda ilgi alanlarına göre aktiviteler yapmaları da sağlanmış olur. Bu sayede çocuklar daha iştahlı bir şekilde katılım gösterirler ve daha etkili bir şekilde kodlama becerilerini geliştirirler.

Bilgisayarsız (Unplugged) Kodlama Örnekleri

Bilgisayarsız kodlama eğitimlerinde çocuklara ilk olarak bir senaryo verilir. Çocuklar bu senaryo üzerinden problemi çözmek için doğru bir şekilde ilerlemeye çalışırlar. Çocuklar bilgisayarsız kodlama etkinlikleriyle hem fiziksel aktivite yapabilirken hem de problem çözme becerisi, iletişim becerisi ve analitik düşünme becerilerini kazanabileceklerdir. Kodlama öğrenince sadece yazılımcı veya mühendis olunmaz. Kodlama öğrenince problemlere farklı çözüm yolları bulmak daha kolay olur. Bu sebeple kodlama eğitimi önemlidir. Bilgisayarsız kodlama etkinliklerine örnek olarak şunları verebiliriz;


Tospaa.org :
 
Tospaa Bilgisayarsız Kodlama Oyunu; erken yaşta kodlama eğitimi için tasarlanmış, içerisinde pek çok görev kartı bulunduran ekransız kodlama oyunudur. Oyunu oynamak için gerekli dosyaları renkli yazıcıdan çıktı almak yeterlidir. Kodlama dersi verecek öğretmen ihtiyacı kadar çıktı alarak kullanabilir. Oyunun amacı tospaayı engellere takılmadan hedef(lere) ulaştırmaktır. Tospaa.org adresine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. 

https://tospaa.org/


csunplugged.org: CS Unplugged, kartlar, ip, boya kalemleri ve birçok eğlenceli araç ile kullanılan bulmacalar ve çekici oyunlar aracılığıyla Bilgisayar Bilimleri dersi veren ücretsiz öğrenme etkinlikleri koleksiyonudur. csunplugged.org adresine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. 

https://www.csunplugged.org/en/



Code.org: Siteye bilgisayarsız kodlama derslerinin listesi eklenmiştir. Bu derslerin tamamını alarak tek bir ders için kullanabilirsiniz veya bilişim dersleri için tamamlayıcı olarak kullanılabilir. Code.org adresine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. 

*KidBots Algoritma Oyunu: Bu oyunda senaryo öğretmen tarafından oluşturulur. Öğretmen resim ve farklı semboller kullanarak senaryoyu yazmaya başlar. Senaryo hazırlandıktan sonra öğretmen çıktı alıp öğrencilere dağıtabilir. Öğrenciler bu senaryoya göre algoritma kartlarını doğru bir şekilde sıralayabilirler. Bu etkinlikte öğrenciler algoritma düşünme becerilerini geliştirebileceklerdir.    

*Kurt & Kuzu Oyunu: Bu oyunda öğrenciler problem çözme becerilerini geliştirebileceklerdir. Oyunun senaryosuna göre öğrenciler problemi çözmek için farklı yollar bulmaya çalışacaklardır.

*Saklanmış Resimler: Etkinlikte gizlenmiş resimler vardır. Bu resimleri bulmaları için öğrencilerden kodlamaları yorumlamaları istenir. Bu etkinlikte öğretmen rehber konumundadır. Kodlamada ilk sayı boşluk olarak kabul edilir. İkinci rakamda ise kareler boyanarak gizli resim ortaya çıkarılmaya çalışılır.




Yorum Gönder

0 Yorumlar